*fäller en tår*

texter till 4 speciella hästar som ja nog aldrig kommer att få se igen </3


Bus johan :  jag red in ett svart russ, och det var Bus johan <3 han gjorde aldrig någonting, jag ramla av dej en gång, på ungefär ett halv år <3 men då red jag barbacka för första gången på honom:) han var till salu hela tiden han var hos mig, och han blev såld till ngn stans långt här i från </3, han skulle åka i åke svansted's lastbil, och jag trodde jag skulle få säga hejdå :')  men när jag kom hem från skolan var det försent :'(han hade redan åkt, </3 kmr aldrig glömma tiden tsm med dejj <3



Moa borstar bus johan för sista gången, innan han skulle åka <3 


Harriett: mammas underbara halvblods sto <3 mamma hade henne i 22 år, men en dag när jag skulle ta in hästarna för natten så skulle dom inte komma, jag blev sur och gick in till mamma, hon kom ut och fick tag i Harriett, hon leder henne till öppningen från gräs hagen, där släpper mamma henne för mamma ville inte gå i leran, Harriett går inte framåt utan hon vänder och springer tillbaka till hörnet av hagen, där dom alltid står, när mamma kommer dit ligger Harriett ner och är död, och när dom andra fattar att hon är död, bara dom slänger sig ner i baken och rullar alla tre :o men det sista ja var på henne.. var sur :'( kommer aldrig glömma alla 12 åren tsm med dej <3 


Mr Been: missans gråa föl, han var den finaset ung hästen, vi hade inte tid med honom, och jag var för liten och han hade jätte svår fång, mamma hade ringt slakt bilen :( dom skulle komma och avliva honom. Men i sista sekuden så avbokar hon den, och sätter ut honom på annons, det kom några från Örebro och dom köpte honom, allt gock så fort  </3 glömmer aldrig de åren vi hade tsm <3  



Mr Figarow:  han var den fiinaste och underbaraste hästen i världen :') han var en liten shettis.. en svart shettis .. jag lärde mig rida tillsammans med honom :') han var underbar <3 han  fick ngn sjukdom och seninfl. så han inte kunde stå upp, och en dag sa mamma att han skulle avlivas´, men vi fick inte åka och säga hejdå, mamma orkade inte det, hon var ledsen så det va, hon ville inte se honom hur han såg ut, nu när han var sjuk, hon ville minnas honom frisk och stark. efter det, tänkte jag på honom varje dag en lång tid, när jag såg ut i hagen tyckte jag att det såg tomt ut utan honom, den svarta lilla shettisen :'( glömmer aldrig alla avramlingar och rid lektion och min första galopp i mitt liv tsm med dejj <33

                                                   <3

 



       


Postat av: Helene

Hej,

va roligt att läsa om Bus-Johan. Jag har precis köpt en Bus-Johan till min dotter och undrar om det kan vara samma Johan. Skulle vara roligt att höra lite bakgrund om honom:)

"Min" Bus-johan är född 2002, om det är samma...

MVH/Helene

2011-03-07 @ 14:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback