min åsikt!

asså är så färbannat jävla trött på alla som säger att ridning och hästar är töntigt :@


för det första: hästsport är som vilken annan sport som helst, skillnaden är att man tar han om stora djur som är mkt större än sig själv.

för det andra: det är en härlig känsla att kunna behärska ett djur på över 300 kg, men man behöver även teamwork i ekipaget, hästen måste kunna lyssna på ryttaren och ryttaren måste lyssna på hästen.

för det tredje: man tränar faktiskt alla muskler i kroppen. benen måste man driva en trög häst med och armarna måste man hålla in en pigg häst, magen för att få den i form osv.

för det fjärde: inom häst sporten finns det en gren för alla.
hoppning: den som gillar höga höjder.
dressyr: den som vill ta det lite lugnare
ghymmkana: den som gillar fart
horsepolo: den som gillar boll spel ( som handboll, fast man sitter på hästen och böjer sig ner till marken och tar upp bollen, som har massa handtag på sig)
körnig/trav: den som inte vill rida, men hålla på med hästar
och massa mer.

det var min åsikt om saken, har du ngn annan maila mig ; [email protected]

det var allt jag ville säga :)
bjuder på en av mina favvo bilder <3


mr barney <3

//sandra <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback