dagens ridpass - hot shot

red ut en sväng idag, testade att rida med en gummisnodd mellan tygeln och bettet samtidigt.
blev rekommenderad detta sätt av massören pga hot shot är överbyggd på vänster sida, vilket förklarar varför hon är lättare i det varvet i dressyren,
hon har blivit detta pga jag är mkt starkare i min höger hand/arm än i vänster, och att jag suttit och trälat i höger varv då det inte gårr bra vilket då blev helt fel o.0

gummisnodden ska försvaga kontakten och göra att det blir ett mindre tygeltag i höger och ett skarpare i vänster,
det var ngt läskigt att rida så, då ena tygeln blir mkt längre än den andra, men hoppas iaf på att det hjälper :)

lille barney ska även få börja skrittmotioneras nästa vecka :) så är sjukt glad just nu!
har verkligen längtat efter att få rida min lilla pluttt igen :D
och eftersom han inte är riden på snart ett år så ska det bli spännadne och se hur han reagerar på det ^^ 

 

/sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback