för bråttom?

ngt jag och mamma ofta diskuterar är att många har så bråttom upp i klasserna

mamma har ett citat som vi följer ganksa strikt:
"man kan gå upp i en högre klass när den lägre klassen är tråkig att rida"

med barney trälade jag lokal ld/lc hur länge som helst, runt två år, och även fast att vi nästan alltid var felfria släppte mamma inte upp oss i klasserna förens vi var mogna till det, vilket har gett mig ett tålamod att inte rida högsta klassen direkt utan faktiskt kan sitta och träla låga klasser tills det funkar bra, 

ngt som också kommer på många hästar om dom kommer fort upp i klasserna är bakslag. det har jag märkt på ganska många, att man går ner och rider dom lägsta klasserna igen och kämpar sig uppåt för andra gången.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback