dag 2 - min första häst

min första häst var en mammas shettis, han var en svart valack som hette Mr Figarow och snäll på alla sätt,
han var körd och gick par med Mindy som är mamma till barney och missan, han kunde även stegra på kommando han var helt enkelt bäst !
fast min "riktiga" första häst var faktiskt missan, figgen som han kallades var ju mammas och jag red honom lite då och då. efter att vi fick ta bort honom så började jag rida missan pga robin red barney på den tiden, men robin sluatde rida efter ett tag och då tog ajg över barney :) 

ett minne med figgen var att jag red över longerlinan som mindy satt fast i med honom och då tog mindy upp huvudet så longerlinan kom under hans mage och blev lite rädd och hoppade till så jag tappade balansen och fastnade i ena stigbygeln så jag hängde upp och ner ocj jag nuddade inte ens marken med huvudet så stor var jag inte när jag red honom ;) själv kommer jag inte ihåg så mkt av händelsen men mamma har berättat det :) 

 

korten är tagna på tavlor

/sandra ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback