hästbyte dressyr

förra året gjorde vi en succé på sista dressyrträningen för carina, nämligen att vi bytte hästar och red ett pass för carina, iår utvecklade carina ideen,

vi blev tillottade den häst vi skulle rida, sedan skulle vi rida ett pass för carina med denna häst och efteråt skulle vi rida ett valfritt dressyr pogram för carina, som en liten tävling.
jag valde att rida fälttävlans pogrammet 2011 för lätt klass, såklart!
 
jag blev tilldelad Bono, en fjording av det lite piggare slaget.
han var jätte fin när vi red fram för carina, han var något lång i galoppen och ville inte riktigt,

men sen när vi skulle rida pogrammet gick det inte lika bra, då han blir piggare och skriker efter kompisar när han blir själv,
så han ville inte alls och sprang bara, men man fick låtsas som om det regnar och bara hänga med,
alla hade ju samma förut sättningar att rida en häst man inte är van vid, fick 56 % och blev ändå trea, med delad segrare framför mig,

emma blev tilldelad hot shot, hennes pass kan du läsa om här.


bono, bilden är lånad  emelie's blogg



Postat av: Emelie

Haha välkommen till min värld :P Du får komma och pröva kandaret på honom någon gång om du vill känna på mummsig häst

2011-11-30 @ 13:23:31
URL: http://fralsefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback