sandra + bett = sant?

ja jag är faktiskt väldigt noga med att variera bett,
på hot shot rider jag sällan med mindre än två bett per vecka!
och jag har provat ett antal bett på henne, vissa med mindre bra resultat. 

dessa bett använder jag och har provat på hot shot: 
(*= rider EJ med längre)

pelhambett tvådelad
pelhambett rak gummi
bridongbett/eggbett små ringar
eggbett stora ringar*
hackamore
vanligt tränsbett rörliga ringar
pessoabett*
D-bett/galoppbett*
parerstänger*
(vanligt tränsbett rakt) - har blivit rekomenderad av tandläkare, och ska prova.

det är trots allt en hel radda med bett,

på barney har jag bara vanligt träns bett med rörliga ringar, delad stång och pessoa.

men hot shot har aldrig riktigt kommit till ro med ett bra bett förens nu,
den delade stången hoppas hon på och den fungerar fantastiskt, och bridongbett i dressyren.
men jag byter också ofta vilket bett jag rider ut på!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback