dagens ridpass - MB & HS & SALLY

hunnit med tre hästar idag!

bareny: lillasyster ville med ut och rida idag också, hade tänk rida en längre tur men när lillasyster höll på och krånglade bla. gick åt andra hållet för hon blev sur så jag fick vända då gick barney på tvären och tänkte inte fortsätte rundan, då blev jag trött på allt och red bara en mindre runda, kunde knappt galoppera barney för han var så uppe i varv efter han bråkat,

Hot Shot: skrittade henne ett varv, och oj vad man märkte på henne att hon behövde en vila, hon var inte alls lika sur utan jätte glad hela tiden :D

sally: henne tog jag och jobbade dressyr med, eller lydnads övning kanske man ska kalla det mer,
eftersom hon är så skänkel känslig och galopperar för minsta lilla, så tog jag och fattade galopp från halt, galopperade max 5 språng och gjorde halt ,
och hon funkade verkligen super med det, galopperade direkt och aldrig mer än två travsteg innan halten,





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback