en liten hemsk historia..

tänkte ta och berätta en liten historia jag själv upplevt ang. bett, en hemsk liten historia...

jo det var så här,
när diskussionerna ang. pessoa höll på som allra värst över internet hittade en person denna bilden på mig:



och som ni ser, är det pessoabett jag har på hot shot då, MEN jag rycker inte och sliter inte i munnen på henne!

personen började med att hänga ut mig med att jag änvände pessoa bett, kopierade massa text om hur verkan var på detta, och att hot shot skulle bli mkt gladare om hon slapp det osv. osv. men eftersom jag är en sån person som lärt mig att inte ta åt mig av kommentarer via internet brydde jag mig inte så mkt. utan bara svarde mest med "visst visst, men jag gör som jag vill så gör du som du vill"
där i mellan var det en massa skit jag blev anklagad för, både det ena och det andra, till och med hur pannbandet satt på bilden,
 
det hela slutade när min mamma blev riktigt förbannad och jag själv nästan satt och grät..
då hade jag blivit anklagad för att det var mitt fel, att jag hade ridit sönder missan, och det var därför hon fick somna in,
och att det var mitt fel, att det var jag som låg bakom skadan barney fick 2010, att jag hade ridit honom så illa att han skadat sig,

tänker inte säga, (med respekt till personen i fråga) hur det hela stoppades, men det gick för långt,
eftersom vi visste precis vem som satt bakom dataskärmen och skrev, så fick personen faktiskt be om ursäkt!

och jag kan lova, jag tänker och har aldrig hängt ut någon för man rider på ett visst sätt eller på ett visst bett, via internet eller på något annat sätt, jag vet hur det känns och den usla känslan vill jag inte att någon annan ska få uppleva tack vare mig!

ibland får man faktiskt tänka sig för hur man uttrycker sina åsikter på internet, det kan bli så dumt, man kan bli så sårad, även fast det kanske inte var meningen av den som skrev kommentaren!

vila i frid, min fina ängel ♥



Postat av: PATRICIA

svar: ja asså jag har egentligen inga åsikter om starka bett för jag vet inte riktigt vad dom alla olika betten har för inverkan osv, jag är inte så insatt då jag aldrig har behövt rida med något starkare bett än tvådelat eller tredelat. det ända jag kan säga är att det ska vara det bästa för hästen och man ska inte rida med starkt bett bara för att man själv är lat och inte kan rida rätt på ett "vanligt" bett.

2012-01-17 @ 22:23:50
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback